Hjælp og omsorg når du har brug for det

Mere tid og omsorg til patienterne.

Jeg oplever hver dag, hvordan vores sundhedsvæsen er presset på ressourcer. Hvordan personalet løber stærkt. Hvordan de ansatte pålægge unødigt bureaukrati. Hvor systemet spænder ben og bygger mure. Det er vi nødt til at gøre noget ved. Der skal prioriteres flere ressourcer til pleje og omsorg, så der er tid til patienterne og sammenhæng i den enkelte patients forløb og behandling. Brugerbetalingen skal fordeles på en mere social retfærdig måde, så en mindre del ligger på tandlægeregningen.

Konservativ sundhedspolitik bygger på et grundlæggende princip om at give patienterne flere frie valg i forhold til behandlingstilbud og samtidig sikre, at alle danskere har lige adgang til behandling og omsorg. Jeg ønsker et sundhedsvæsen, hvor vores sundhedspersonale har mulighed for at prioritere tiden med patienterne og ikke skal kæmpe med administrative krav og unødigt bureaukrati.

Sundhedsvæsen SKAL tilføres de nødvendige midler. Der skal tilføres 1 mia kr nu og yderligere afsættes 11 milliarder kroner til den generelle demografiske udvikling, som sikrer, at den enkelte patient, på trods af flere ældre, ikke kommer til at opleve en ringere service og behandling.